Kia K5 Forum banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
Joined
·
11 Posts
I’m doing a jbr tune next week. ill
let you know. It’s a 2022 K5 GT
I have a 2022K5 GT, already did a full catback exhaust but it doesn't have quite the power I'm looking for. How did the tune go? If it went well any way you could link the tune? Ty!
 

·
Registered
Joined
·
11 Posts
You'll need to tune it for better results.
Yeah, the issue is I can't find anyone to tune it. Very few tuners work on Kia, and the one's I've found are either very expensive or just don't want to work on the GT bc they're so rare. That's why I'm trying to figure out where he got the JB4 and how well it works.
 

·
Registered
Joined
·
11 Posts
Jb4 and my other upgrades work great together. Doing 4.1 60s or Lower right now. I get all my parts from shark racing or kww
Oh sick ok I'll definitely have to look into those and see what they have. Also, did you tint your headlights yourself or did you have a tint shop do it? I've seen some tint kits on amazon for the K5 headlights, I'm tempted to get it but I don't want to make the headlights dimmer.
 

·
Registered
Joined
·
11 Posts
You can check my build thread for parts I have installed and definitely do not get the tint from Amazon or eBay. They don’t fit right and are terrible quality. I had a shop do all my work
Ahhh ok. I might be blind but I didn't see the JB4 or what high flow cat you used, did you link them? I'm tryna get that 4.13 0-60, stock best I've done has been 5.2 on all seasons
 

·
Registered
Joined
·
11 Posts
Every GT wants to be as fast as Ruff 💪 … just ask @1st K5 .. he’s been chasing me ever since I joined lol. There is only 1 compatible Jb4 for the 2.5. I suggest you get the blue tooth package and you have to change your spark plugs to
the 45 XL imo. I don’t link stuff very often. The intake I use and hfc are custom from a shop near me. Most will work just fine. If you have the jb4 the check light created by most hfc will get cleared upon start up.
Ahhh ok found the JB4. Did you have to upgrade your intercooler before you used it?
 

·
Registered
Joined
·
11 Posts
You don’t have too but there are some things I upgraded that aren’t listed as I intend to remain the fastest GT in North America :)
I would suggest you upgrade your intercooler and throttle body.
Ahaha yeah, I don't have the time or the money to go balls to the wall, mostly gonna do cosmetic stuff, and then the tune and a cold air intake so definitely not going to be anywhere near as fast as yours. Speaking of which, any recommendations for a cold air intake?
 

·
Registered
Joined
·
11 Posts
muaHahaha my intake is not either of those 😉
I do have a weaponR and a custom made intake..secret from @1st K5 .. 😘
Lmao so basically if I want to do anything to my car it's all gotta be custom done because no one seems to want to make parts for the 2.5L...loving it :)
 
1 - 8 of 8 Posts
Top