Ok... Ik had vandaag de kans om negen kwaliteitsruns te doen met RaceChip geĂŻnstalleerd en mijn nieuwe Dragy, en ik ben een beetje teleurgesteld. Het weer was bewolkt, winderig, droog wegdek maar vochtige lucht, koel voor centraal TX ~65*F. De bandenspanning was rondom 35-37 psi. De run had een lichte daling ~-0,35-0,69 graden, afhankelijk van welke berekening je gelooft. De run was in principe elke keer hetzelfde. Ik deed een paar runs met launch control uit, een paar met aan, een paar met RaceChip uit, een paar met RaceChip op Race-instelling, niveau 5 of 7... 60 ft: 2.43-2.50s 330 ft: 6.14-6.27s 1/8 mi: 9.12-9.29s @81.68-83.36 mph 1.000ft: 11.66-11.88s @94.58-96.61 mph 1/4 mi: 13.79-14.06s @103.58-105.57 mph De eerste run van de dag was de beste run. Het was degene die een 13.78s @ 105.57mph opleverde. Ik rolde rechtstreeks van de snelweg naar mijn geheime teststrook. RaceChip stond al aan en stond op Race niveau 5. Vanaf daar ging het bergafwaarts. Ik kon het resultaat niet dupliceren of overtreffen en ik kon ook niet veel verschil zien tussen RaceChip aan of uit. Mijn volgende 2 runs waren met RaceChip uit om een basislijn te krijgen. Ik reed een 13.82 bij 104.97 en 13.89 bij 104.29. Je zou misschien kunnen stellen dat het een tiende van een seconde in ET en misschien 1,3 mph in de topsnelheid waard was; zeker niet wat ik verwachtte van een chip die beweerde 41 PK en 61 koppel toe te voegen. Ik verhoogde de Race-instelling van 5 naar 7, en mijn tijden werden iets slechter: 3 runs leverden ET's op van 13.86-13.96 bij 103.58-104.87 mph. Na erover nagedacht te hebben, kwam het misschien door overmatige wielspin bij lagere snelheden, maar de 60 ft-nummers lagen zo dicht bij elkaar - honderdsten van een seconde van beste tot slechtste, het maakte bijna niet uit. Het doet me afvragen of het correct is aangesloten of dat het ĂĽberhaupt aan stond. Mijn 7e en 8e runs waren met de RaceChip op 7 en launch control uit. Ik kreeg veel wielspin en mijn slechtste 60 ft-tijden (2.48s en 2.50s) maar verrassend genoeg nog steeds binnen honderdsten van een seconde van mijn beste met launch control aan (2.42s). Mijn laatste run was RC op 7, launch control 13.89 bij 105.48. RaceChip verbindt niet graag terwijl mijn telefoon is verbonden met mijn K5. Het blijft vaker dan niet onbepaald hangen in de "verbindingsfase". Ik ontdekte dat ik het beste kan verbinden als ik de auto uitzet en de Bluetooth van de K5 en mijn telefoon tegelijkertijd aanzet, voordat mijn telefoon verbinding maakt met de K5. Mijn telefoon, een Samsung Galaxy S22 Ultra, draait Bluetooth 5 en zou verbinding moeten kunnen maken met meerdere apparaten. Hij maakt elke keer gemakkelijk en betrouwbaar verbinding met de K5 en Dragy. Het is alleen de RaceChip die me problemen geeft. Als je de auto niet eens aan hebt staan, wordt het scherm rond de knoppen zwart. Als het is aangesloten, is het scherm oranje. De launch control van de K5 is ook waardeloos. Soms liet het me niet in LC komen, met de melding: "Launch Control Conditions Not Met". Soms wel. De resultaten waren ook niet al te verschillend. Er was nog steeds wat wielspin met launch control aan en ik ontdekte dat ik het gaspedaal bijna net zo goed kon moduleren als launch control. Hoe dan ook, mijn ET's en topsnelheden leken slechter te worden naarmate ik meer reed. Misschien komt het door de toenemende luchtvochtigheid, of misschien werd mijn motorruimte heet, of misschien komt het door de overmatige wielspin. Ik weet het niet, maar ik weet wel dat RaceChip me vandaag niet de WOW-factor gaf waar ik naar op zoek was. Conclusie: Ik ben momenteel onbeslist of RaceChip ĂĽberhaupt werkt, maar de K5 kan baat hebben bij betere / plakkerigere banden aan de voorkant. Weg vooruit: Ik zal contact opnemen met RaceChip om te zien wat ze zeggen over het verbindingsprobleem en de prestatiegegevens. Ik kan nog een paar runs proberen met minder druk in de voorbanden en misschien meer druk in de achterbanden. RaceChip heeft een 30 dagen geld-terug-garantie en als ik geen verschillen zie, kan ik die garantie testen.