Kia K5 Forum banner

Mods die ik aan mijn GT-Line heb gedaan

28K views 105 replies 13 participants last post by  bcooper733  
#1 · (Edited)
Ik wilde gewoon een draad maken om mijn auto en de mods (voor zover ze er zijn!) die ik eraan doe, te volgen. Het zal niet veel of iets groots zijn, dus verwacht niet dat je weggeblazen wordt door iets ongewoons of onverwachts, maar voor het geval het iemand in de toekomst helpt...
Image

Ik ben echt heel blij met het uiterlijk van mijn K5. Ik ben dol op de kleur, de wielen, het ontwerp en de styling, en zelfs het niet-Bose-geluidssysteem klinkt niet slecht in mijn oren (ik wil die opmerking vooraf laten gaan door het feit dat mijn gehoor slecht is en ik tinnitus heb). Ik zal geen mods aan de aandrijflijn doen, omdat ik mijn levenslange aandrijfgarantie niet ongeldig wil maken. Dat gezegd hebbende, het is niet perfect, dus er zijn een paar dingen die ik al heb gedaan die ik zal delen. Veel hiervan zijn dingen die ik heb geleerd of gezien op andere auto's, sommige uit mijn eigen ervaring, de meeste hier op dit forum, dus wees alsjeblieft niet beledigd als ik niet deel waar ik de mod oorspronkelijk heb gezien.
  • Het eerste wat ik deed, was een CarLink draadloze adapter voor Apple CarPlay/Android Auto installeren. Ik weet niet meer waar ik de mijne vandaan heb, want ik heb er $55 voor betaald toen ik hem kreeg. Ik gebruikte hem in mijn Camry voordat hij total loss werd verklaard, dus ik heb hem gewoon overgezet naar de K5. Ik wil niet lastig gevallen worden om mijn telefoon elke keer aan te sluiten als ik muziek wil streamen of Waze wil gebruiken (wat de hele tijd is), dus dit was een must.
  • Vervolgens werkte mijn telefoon (iPhone 13 Pro) niet zo goed in de Qi-oplader. Ik ontdekte dat door een rietje op 3 1/8" lang te knippen en het in de holte voor de telefoon te laten vallen, deze naar een betere positie werd getild en hij nu zonder problemen oplaadt.
  • Mijn auto werd geleverd met het Premium-pakket en vloermatten, maar niet met weerbestendige matten, dus de volgende was een set WeatherTech HP FloorLiners. Ik vind de HP-lijn beter dan de andere, omdat ze rubberachtiger zijn en beter passen. Ik heb ze net voor de voorstoelen gekregen, omdat ik zelden iemand anders dan mijn reddingshond Stuart achterin zal meenemen. Wat me bij de volgende mod brengt...
  • Ik heb DEZE hangmat op de achterbank geïnstalleerd voor mijn vriend Stu. Het werkt OK, niet geweldig, maar het doet zijn werk. Ik gooi ook een deken in de hangmat voor hem en was hem een keer per week om te proberen het hondenhaar te beteugelen! Succes daarmee... :ROFLMAO:
  • Ik heb DEZE middenconsole-organizer geïnstalleerd. Niet veel over te zeggen, behalve dat hij prima werkt en zijn werk doet!
  • Vervolgens waren DEZE LED-richtingaanwijzerlampen achter. Veel helderder dan de gloeilampen die werden vervangen, en geen foutmeldingen. Amazon zegt dat ze niet passen, maar ik heb ontdekt dat de bevestigde pasvorm van Amazon hoogstens 60% nauwkeurig is. Ze werken geweldig.
  • Vervolgens was DEZE LED-kofferkbaklicht. Dit is een MUST! ZO veel helderder dan de zwakke kleine fabrieks gloeilamp, het is krankzinnig. En zo eenvoudig te vervangen.
  • Ik heb de originele achteruitrijlichtlampen vervangen door DEZE. Veel helderder dan standaard, wat een groot probleem voor me was, omdat we bijna geen licht hebben rond waar we wonen. Werkt geweldig.
Dat is het voorlopig. Ik zal meer aan deze draad toevoegen als ik dingen toevoeg/verander.

#4 ·
#7 ·
Old Blue - je kunt mods op je auto presenteren, afbeelden en tonen in het "Showcase" forum.

Het heeft secties waar je je mods/wijzigingen kunt opsommen per interieur, aandrijving, exterieur, wielen, verlichting, etc.
Ahh! Bedankt! Elk ander forum waar ik in de loop der jaren op heb gezeten, had een "Garage"-gedeelte of een "Build"-gedeelte waar je je individuele auto/truck/Jeep kon opsommen. Omdat ik er geen kon vinden zoals dat op dit forum, dacht ik dat ik er gewoon een thread voor zou aanmaken, maar ik ga de "Showcase" proberen!

#10 · (Edited)
Ik heb net DEZE automatisch dimmende spiegel gekocht. Nu proberen om wat meer info over de installatie te vinden. Ik denk dat ik de kaartleeslampjes vervang door LED's als ik de spiegel installeer, twee vliegen in één klap.

Ik heb hem ook naar de dealer gebracht voor een olieverversing. 1218 mijl, en ik wilde gewoon de originele olie en het filter laten vervangen, voor het geval er nog resten van de eerste bewerking/montage over waren.

#16 · (Edited)
Ik heb in het weekend DEZE pedaalhoezen geïnstalleerd (dankzij @LONEWOLF voor de inspiratie!), en heb hem goed gewassen. Afhankelijk van het weer deze week (zou in de buurt van 80 moeten zijn), ben ik van plan om er een keramische coating op aan te brengen.

#17 ·
Ik heb in het weekend DEZE pedaalhoezen geïnstalleerd (dankzij @LONEWOLF voor de inspiratie!), en hem goed gewassen. Afhankelijk van het weer deze week (zou in de buurt van 80 moeten zijn), ben ik van plan om er een keramische coating op aan te brengen.

View attachment 4619
Ik had bijna deze gekocht. Ik heb alleen de andere gekregen omdat het dezelfde dag bezorgd werd 😂

#18 · (Edited)
Ja, ik moest ongeveer twee weken wachten. Maar ik ben er blij mee.

Ik heb vanmiddag DEZE automatisch dimmende spiegel geïnstalleerd. De installatie duurde in totaal minder dan 90 minuten. Ik wist eerst niet zeker hoe ik hem moest aansluiten, want er zijn geen instructies of een bedradingsschema, maar een beetje online zoeken en ik kon vaststellen dat de zwarte draad met de witte tracer naar een geschakelde stroombron gaat, de zwarte draad met de vrouwelijke connector naar een altijd hete aansluiting en de zwarte draad met de lusconnector naar aarde. De spiegel gemonteerd, de draden boven de hemelbekleding, langs de A-stijl aan de bestuurderskant naar de zekeringkast gestoken en een paar zekeringklemmen gebruikt voor de stroomvoorziening. Ik vond ook een 10 mm schroefdraadgat dat perfect was voor de aarde boven het bovenste linker sierpaneel. Zeer tevreden mee, en voor $ 120 was het aanzienlijk goedkoper om online te kopen bij een Kia-dealer dan toen ik de auto kocht.

Ik heb ook nieuwe LED's in de voorste kaartleeslampjes geïnstalleerd. Ik had een paar 194 lampen liggen en ze werkten goed. Moet nog de achterste interieurverlichting doen, en dan heb ik, afgezien van de kentekenplaatverlichting, denk ik, alle LED's op dat punt vervangen.

#22 · (Edited)
Heb de kentekenplaatverlichting gisteravond vervangen door LED's. Ze zijn ongeveer even helder als de gloeilampen, wat voor mij goed is - ik wilde niet dat ze echt fel waren, maar ze zijn duidelijk witter dan de andere waren. Gewoon een paar 194 lampjes die ik had liggen. Nu is de enige gloeilamp die nog vervangen moet worden (denk ik) de achterste interieurverlichting.

--EDIT--

Nee, ik heb nog steeds de zonneklepverlichting die gloeilampen zijn, en gebaseerd op wat anderen hebben gepost, is het een b!tch om deze te vervangen. De moeite niet waard voor mij, dus geen LED's voor hen! :ROFLMAO:

#29 ·
Heb gisteravond de kentekenplaatverlichting vervangen door LED's. Ze zijn ongeveer even helder als de gloeilampen, wat voor mij goed is - ik wilde niet dat ze echt fel zouden zijn, maar ze zijn duidelijk witter dan de andere waren.
Kun je nachtfoto's van de kentekenplaatverlichting plaatsen vanaf 3-6 meter afstand? Ik hou ook van wittere maar niet helderdere LED's

#24 · (Edited)
Ja, de mijne is een speciale kentekenplaat, met een golden retriever erop. Best cool dat het overeenkomt, was niet de bedoeling! Kost 25 dollar extra per jaar, maar dat geld gaat naar een fonds ter ondersteuning van asielen in Ohio. Ik geef over het algemeen niet graag meer geld aan overheidsinstanties dan absoluut noodzakelijk, maar hier maak ik een uitzondering. Op één na zijn al onze honden gered, en onze huidige lab-mix Stuart is dat ook.

#25 ·
Ja, de mijne is een speciale kentekenplaat, met een golden retriever erop. Best cool dat het overeenkomt, was niet de bedoeling! Kost $25 extra per jaar, maar dat geld gaat naar een fonds om asielen in OH te steunen. Ik geef overheidsinstanties over het algemeen niet graag meer geld dan nodig, maar hier maak ik een uitzondering. Op één na zijn al onze honden gered, en onze huidige lab-mix Stuart is dat ook.

View attachment 4634
Ja, ik heb al mijn honden uit asielen of adopties gehaald. Asielpuppy's zijn de beste!!

Attachments

#32 ·
De LED-lampen die u gebruikte - waren dat Canbus LED-lampen?

TIA
Ik heb deze gebruikt voor mijn kentekenplaat..
Tijdelijke aanbieding: SEALIGHT 194 LED-lampen 6000K wit, 168 2825 T10 W5W 3030 heldere LED-chips, koepellicht, kaartleeslamp, deurlamp, hoffelijkheidslamp, kentekenplaatverlichting, verpakking van 10 https://a.co/d/6u9FVzm

#38 ·
Dit is maar een klein dingetje, maar ik heb de achterste koepellamp vervangen door DEZE 31 mm LED-festoonlamp. Nu passen voor en achter bij elkaar.

Ik heb de meeste nieuwe badges voor de auto, ik zal er een foto van plaatsen als het laatste stuk binnenkomt.

#39 · (Edited)
Gewoon een kleine aanpassing die vanavond is gedaan - de handgreep aan de binnenkant van de kofferbak. Werkt prima en is mooi en stevig. Kia had dit echt vanaf het begin moeten opnemen. Ik heb dezelfde hardware gebruikt die @K5iFound in zijn bericht HIER had. Vrij eenvoudig en gemakkelijk te doen. Duurde alles bij elkaar ongeveer 15 minuten.

#40 · (Edited)
Wacht nog op één embleem, maar hier is mijn volgende kleine aanpassing. Deze zullen de OEM-badges op de auto vervangen - Kia (nep) koolstofvezel/rode badges voor en achter, rode GT-L achterbadge en GT-wielnaafstickers (kon er geen vinden met GT-Line erop, dus dit is het dichtstbij dat ik kan komen). Ik vind de auto er over het algemeen goed uitzien en ik wil geen enkele afwerking zwart maken, hoewel ik hem wel een beetje wil individualiseren, dus ik ga voor een paar rode accenten. Ik ben ook van plan om de remklauwen rood te schilderen. Wacht nog op een ander onderdeel en tot het wat warmer wordt voordat ik dit doe.

#41 · (Edited)
Nou en ****. 3889 mijl in 6 weken en ik moet een band vervangen. Ik heb niet één, maar 2 spijkers in de RR-band, één gaat door de zijwand. Ach ja. In 45+ jaar rijden is dit pas de 2e keer dat ik het reservewiel nodig had. Blij dat Kia een mini-reservewiel meelevert - beter dan een spuitbus met prut en een compressor in de kofferbak.